26 Ogos 2010

Baca Majalah 3D

Salam.

Baru-baru ini ketika aku sedang jalan-jalan di internet,aku ada la terjumpa satu laman web yang menarik (bagi aku).Nama dia 3dworld magazine.Web ni sebenarnya sebuah online magazine yang 'cover' story2 pasal 3d industry around the world.magazine ni memang menarik.tapi macam biasalah kan,mesti la kena beli.mana ada org yg buat perkhidmatan free zaman sekarang ni.hehehe

Dan yang menariknya,ada satu issue tu web ni cover pasal 3D industry di Malaysia.memang gempak habis.memang membanggakan la kita punya industri.byk expose dan interview dgn production2 3d di malaysia antaranya



Semua production di atas semuanya dah mempunyai banyak pengalaman dalam menghasilkan 3D animation.Seperti yang boleh kita lihat sekarang 3D scene ni dah mula mengambil tempat di negara kita.Dulu ada yang tau dan ramai jugak yang tak tau.Tapi sekarang kita boleh nampak macam mana animasi Upin dan Upin memainkan peranan dalam masyarakat kita.betapa animasi ni memberi kesan yang positif di samping kualiti yang memberangsangkan.dan banyak lagi yang aku dengar2 akan menyusul lepas ni.jadi kita tunggu dan lihat je lah lepas ni,ok?

Akhir kata,scene 3D kita sekarang ni membuat aku proud aka bangga dengan negara kita.

Sekian.

Salam.





2 ulasan:

  1. Sekurang-kurangnya Upin dan Ipin dah jadi kebanggaan Malaysia,ianya diminati di Nusantara.

    BalasPadam